Een eerste schoolweek zoals een ander?

Aan de vooravond van mijn tweede schoolweek op Fossil Ridge High School, zal ik jullie eerst nog wat vertellen over hoe mijn eerste week gepasseerd is.

Ik vertelde jullie in het vorige blogbericht over de Theatreclass! Ondertussen heb ik goed nieuws gekregen. De lerares in kwestie vond dat de Theatre 1 class (waar alle leerlingen zaten die een art-credit moesten verzilveren) toch niet echt mijn ding zou zijn voor het komende schooljaar en gaf me een upgrade. Naar theater 2. Maar theater 2 bleek op hetzelfde moment te vallen als mijn debateclass. Dus dan maar een dubbele upgrade, naar theaterproductions! Ikzelf zag dit wel zitten, al ga ik toch nog steeds met een bang hartje en hakkelende Engels naar deze klas 🙂 Engels spreken is een ding, Engels acteren is een ander! Wonder boven wonder zijn ze hier van plan om Midsummernightsdream te spelen van William Shakespeare, een stuk dat me toch niet geheel onbekend is!

Nadeel van de theaterproductions is dat mijn lunchtijd nu ook veranderd is… De vrienden die ik dus al gemaakt had in lunch period 3, vallen nu weg en ik kan dus weer opnieuw op zoek gaan… Jiha!
Theater 1 verlost, nu nog hopen dat ik ook voor Engels een upgrade kan krijgen. Ik had jullie het vervolg beloofd op het schrijven van het gedicht over onze slaapkamer, wel hier is het: we moesten de volgende Engelse les uit een a4 papier een huisje vouwen en dan dat huisje kleuren zoals wij het graag zouden hebben. Het gedicht zelf zouden we daar dan inschrijven. Artistiek zijn ze wel, Amerikanen. En wie zou denken dat we dan eindelijk genoeg geknutseld hadden, bleek verkeerd te zijn! De dag erna hebben we ons schrijversboekje gedecoreerd met foto’s uit magazines. Je begint soms te begrijpen waarom ze hier elke dag hetzelfde lessenpakket (moeten) geven… Maar eigenlijk klagen we best niet te veel, dit wisten we op voorhand!

De economieklas daarentegen blijft boeiend, de eerste echte les ging over dat niets ‘gratis’ in het leven en dat economie de wetenschap van de schaarsheid is. Heel boeiend allemaal! Ondertussen hebben we ook allemaal 25000 dollar geïnvesteerd in 5 bedrijven op de beurs, op het einde van het semester zien we wie er gewonnen heeft.

Vrijdagavond was het hier een bescheiden maar heel gezellige party voor mijn verjaardag! Janet maakte faijita’s (niet boos zijn, mama) en heerlijke cheesecake. Na de party heb ik nog de eerste American Footballgame van mijn leven meegemaakt, tussen twee High Schools. Ongelofelijk is dat, dat zijn dus gewoon twee scholen die tegen elkaar een game football spelen, dat is in een stadion, daar zit ongeveer 3000 man, elke school heeft zo’n 7 schoolbussen daar voor de verplaatsing, fossil ridge heeft zijn eigen truck (!) waarin alles vervoerd wordt. Kan je je dat voorstellen? Een school met zijn eigen vrachtwagen, ongeveer 20 meter lang? Naast het veld staan er cheerleaders en een gans orkest, met leerlingen van de school!
Tijdens de wedstrijd kreeg ik volgende vragen toegeworpen. ‘Hebben jullie hamburgers in Belgie?’, ‘Rijden daar auto’s rond?’, ‘Hebben jullie een microgolfoven?’. ‘Kennen jullie IPhones?’ met als kers op de taart: ‘hebben jullie elektriciteit?’
Ik heb op het einde maar een meisje wijsgemaakt, toen ze zei dat ze van ijsberen hield, dat we daarop gingen jagen in de winter en ze dan vrolijk verorberden. Poets wederom poets.
Een belevenis op zich, in ieder geval.

P.S.: Orkaan Irene is hier niet gepasseerd, ik heb hier nog geen zuchtje wind gevoeld. (Het zou wel mogen, vandaag gaan lopen, veel te warm!) Wel jammer voor de WEP’ers die dit weekend vertrokken… Hun NY-trip is definitief afgelast…

P.S.2: Grappige anecdote: vrijdagmiddag zit ik in de cafetaria te eten, als er plots een streng uitziende mevrouw op mij afstapt en doodleuk zegt: ‘jij bent geen student van deze school’, waarop ik : jawel, jawel. ‘Mag ik dan uw StudentID eens zien?’. Ik toon de vrouw verbouwereerd mijn ID, waarop ze haar haar achteruitgooit en wegstapt. Ik zal toch nog wat moeten aankomen voor ze mij als een echte Amerikaan aanzien…

P.S.3; Huiswerk van dit WE: maak een collage over jezelf – schrijf een brief aan je leraar om jezelf voor te stellen.

3 gedachten over “Een eerste schoolweek zoals een ander?

  1. Alles fantastisch daar, zo te zien en te horen!
    Maar het roept bij de kritische lezer toch enkele vragen op:
    1) Waren de basisbeginsel van de economie thuis nog niet uitgelegd dan?
    2) Waar komt die 25000 dollar plotsklaps vandaan?
    3) Hoezo elektriciteit?
    Jan

  2. heerlijke verhalen over België
    Welke rol ga je spelen in “midsummernightsdream”?

    Kan je ook ,op de Belgische beurs of alleen Amerikaanse?
    Virtueel spelen is heel plezant – doen wij ook met Invest club.

Plaats een reactie