Texas: meer dan cowboys, lasso’s en olieboeren

Jawel, u leest het goed! Ondertussen zit ik hier al drie dagen in het megawarme Texas te vertoeven. Op het heetste van de dag is het hier 105 tot 110 graden Fahrenheit, wat ongeveer overeen komt met 40 graden Celsius! Echt warm dus!
Het schooljaar start hier volgende week maandag, dus voorlopig heb ik hier rustig de tijd om te acclimatiseren. Dinsdag ben ik hier aangekomen (na een vroege wake-up in ons hotel : vertrek om 5:30,terwijl ik pas een vlucht had om 9:30!), en direct al mijn beste kant getoond (in familiejargon : een nonkeKarlke doen): ik was namelijk mijn valies vergeten in het vliegtuig! Dus ik kom uit het vliegtuig, vrolijk fluitend en ineens realiseer ik me wanneer ik buiten ben : ” Oh jee, mijn valies !”, maar na veel vijven en zessen heb ik hem toch terug! En gelukkig maar. Na onze aankomst hebben ze meteen meegenomen naar Flips, om me de echte Amerikaanse hamburger te tonen, en niet de fastfoodbucht van de Macdo. Dusja, weeral hamburger 🙂

Even voorstellen : ik heb een gastmoeder Janet, en zij heeft een zoontje, Sean, die 10 jaar oud is en een dochter, Ashley, die ondertussen 23 is. Ze wonen in een mooi huis in Fort Worth, dat een stad is in Texas. (Ik probeer om de pagina’s Gastfamilie en Fort Worth zo snel mogelijk in orde te krijgen)

De afgelopen twee dagen heb ik me dan wat leren introduceren hier, ik ben al twee keer meegeweest naar de Marimbaclass. Sean speelt marimba in een soort groepje bij een muziekleraar thuis. Ze houden regelmatig concerten en repeteren twee keer per week. Marimba zelf is een Zimbabwaans muziekinstrument dat veel weg heeft van een xylofoon maar dan in hout. Je moet het maar eens wikipedia’en. Verder ben ik vandaag meegeweest naar de Youth Community. Elke kerk heeft hier zijn echte youth community, en daar kan je basketten (ik moet nog veel oefenen!) of muziek spelen (idem als bij basketbal!) maar het is wel een leuke manier om mensen te leren kennen!

In ieder geval, dat is een korte samenvatting van de afgelopen dagen. Zodra ik kan,probeer ik ook wat foto’s op Facebook of Picasa te zetten!

Groetjes vanuit het zonnige Amerika,

B.

P.s. : voor het thuisfront, ik heb al mijn eerste monopolyspelletje achter de rug…
P.s. 2: Jongens,jullie hebben me enorm doen schrikken met Pukkelpop, don’t do that again 🙂

5 gedachten over “Texas: meer dan cowboys, lasso’s en olieboeren

  1. Er is hier iemand superduperjealous!
    40 graden terwijl het hier nogal herfstweer is … dat van pukkelpop was inderdaad echt schrikken! Ik ben blij om te horen dat er zoveel mogelijkheden zijn om sneller ‘inteburgeren’! Het klinkt in elk geval heel gezellig! Nog veel ontdekkingsplezier!
    grtz

  2. Fijn om op deze manier van je iets te lezen. Het gaat je daar blijkbaar reeds goed. Nu nog een fijne start voor het nieuwe schooljaar en dan nog regelmatig een berichtje of eens skypen Groetjes oma en opa alken

  3. Hey Bjem (op zijn Amerikaans), klinkt daar als hothothot. Beetje zoeken naar je plek in the American way of life ? Duurt wel even, als ik me goed herinner viel ik de eerste maand van de ene verrassing in de andere. Maar dat is allemaal goed gekomen.
    Vandaag eerste schooldag gehad ? En zonder twijfel ingeschreven in het GATE-programma (vingers in de neus en nog topscore neerzetten !). En heeft de theater-teacher je al gespot ? En de track- of basketcoach ook al vast ?
    Soit, ongetwijfeld zal de tall and charming hotshot from Belgium (is that in Brussels ? oh really ?) al gespot zijn door de hele school 🙂
    Enjoy man en keep us posted !
    XXtante Leen en Peter Jan

Plaats een reactie